رویدادها آرشیو خبر ها
تـولـدت مبارک کارلیـتوس !

تـولـدت مبارک کارلیـتوس !

امروز 5 ژوئن کارلـوس توز مهاجم آرژانتینی یوونتوس که توانسته در کنار یورنته زوج خوب و خطرناکی را ایجاد کند ، ساله 30می شود .

یک جوان 17 ساله ، یک استعداد خالص از محله های یهودی نشین بوئنوس آیرس - پایتخت آرژانتین – کار خود را از بوکاجونیورز آغاز میکند و این کار تا رسیدن به یک پیراهن خاصِ سیاه و سفید ادامه پیدا میکند . زمانی که فوتبال توز به پایان برسد ، توز راه هایی را پیموده که کمتر کسی شایستگی پا نهادن به آن هارا داشته است

سورپرایز فصل نقل و انتقالات توز ـی بود که با یک اعلام جنجالی راه زندگی خود را از انگلیس به ایتالیا تغییر داد . با باری از گل های بسیار زیبا و کوله باری از مدال های نقره ای رنگ در دست دیگر توز انگلیس را به مقصد ایتالیا ترک کرد . قهرمانان ایتالیایی نیز در طرف دیگر با روحیه پیروزی خوشحالند که توز در کنار دیگر استعداد های آنان میتواند سومین اسکودتوی پیاپی را برای آنان به ارمغان آورد .

بوکا جونیورز :
نو جوان توپُرِ خاکستری ، از Apache ، یک محله ی فقیر نشین ی بوئنوس آیرس ، خیلی زود در بوکاجونیورز به محبوب هواداران تبدیل شد . کارلیوتوس با گل دیر هنگامی که مقابل رقیب همیشگی ، ریور پلاته در مرحله ی نیمه نهایی لیبرتادورس به ثمر رساند و با رقصی که مقابل هواداران ریور پلاته انجام داد ، خود را در تاریخ بوکا جونیورز جاودانه کرد .

کوریتیانس :
در حالی که توز زمان نسبتا کوتاهی را برای باشگاه برزیلی بازی کرد ، اما تمام هواداران میتوانند آن را به یاد بیاورند . توز در کوریتیانس به معنی واقعی " قدرت " مطلق بود .

در یک سال و نیم و تنها 58 بازی برای کوریتیانس او 34 گل برای باشگاه به ثمر رساند و کمک اساسی کوریتیانس برای به دست آوردن چهارمین قهرمانی در برزیل بود . این در حالی بود که کارلوتیوس تنها 19 سال داشت .

توز در سال 2003 با ارزشترین بازیکن لیبرتادورس شناخته شد و برای 3 سال متوالی تا سال 2005 بهترین بازیکن آمریکای جنوبی بود . او در 2004 افتخارات بسیاری جمع آوری کرد و موفق شد کفش طلای المپیک ، ورزشکار سال و بهترین بازیکن آرژانتین را برای خود کسب کند .

در ابتدا ، هواداران کوریتیانس توز را به عنوان بازیکن میپرستیدند . اما بعد ها ، مشکلاتی برای وی به وجود آمد و او از بازی برای کوریتیانس امتناع کرد . به خاطر امنیت خود و خانواده اش ، به فکر ترک آمریکا افتاد .

وستهم :

توز شروع خوبی در وستهم نداشت . برای چندین هفته پای او به گلزنی باز نشد و رابطه ی تیره و تار او با مربی وقت وستهم Alan Pardew نقطه ی اوج مشکلات او در وستهم بود . پس از مدتی ، سر مربی جدید جایگزین Pardew شد و توز توانست اولین گل خود برای وستهم را در سال 2007 در بازی 3-0 در جام حذفی مقابل Brighton & Hove Albion به ثمر برساند . توز ، نقش بسیار مهمی در سقوط نکردن وستهم از لیگ برتر داشت .

منچستر یونایتد :
در سال 2007-2008 ، توز به قهرمانان لیگ برتر پیوست . شروع توز در منچستر رویایی بود . در اولین فصل حضور ، توز با منچستر لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر را به خانه برد . نقش توز در قهرمانی در لیگ قهرمانان برای منچستر غیر قابل چشم پوشی بود . توز در این سال اولین بازیکن آرژانتینی لقب گرفت که لیبرتادورس ، لیگ قهرمانان اروپا و جام بین قاره ای را کسب کرده است.


منچستر سیتی :

با وجود آشفتگی ها و مشکلاتی که برای توز در شهر منچستر به وجود آمده بودند ، توز در سیتی بیشترین تعداد بازی را انجام داد که بعضی از آن ها در تمام دوران ورزشی او بی سابقه بودند .

از سال 2009-2010 ؛ توز 4 سال متوالی را در ورزشگاه اتحاد گذراند . 74 گل و 22 پاس گل ، آمار توز در 126 بازی او برای سیتی بود . توز در سال 2010-2011 در کنار برباتوف بهترین گلزن لیگ جزیره نام گرفت و از روبرتو مانچینی مربی وقت منچسترسیتی بازوبند کاپیتانی را دریافت کرد . البته همه ی این ها قبل از این بود که رابطه ی او با مانچینی هم رو به وخامت برود !

پس از چند بحث حاشیه ای گرم و داغ با مانچینی ، توز برای اعتراض به آرژانتین عقب نشینی کرد و برای مدت طولانی از تمرینات و بازی های تیم غیبت کرد .

یوونتوس :

در 26 ژوئن 2013 ، توز رسما به غول های تورین و قهرمان دو دوره ی قبل سری آ پیوست . استایل محکم و تکنیکی او در فوتبال ، همه جا برای او تحسین بر انگیز بوده . اما همه جا هواداران و طرفدارانی بودند که از توز متنفر بودند . اگر او بتواند در تورین محبوبیت کسب کند و دورانی به دور از حاشیه ها با مربی و هواداران داشته باشد ، و همچنین بتواند به آن ها در گرفتن سری آ یا حتی بالا بردن یوونتوس در لیگ قهرمانان کمک کند ، تعجب نکنید اگر نام او را نیز روی دیوار های یوونتوس استادیوم دیدید !
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: